marți, 13 noiembrie 2012

Neuromarketing

Daca ai putea lua masa cu oricine, cine ti-ai dori sa fie companionul tau?
Luati aminte, pentru cateva clipe la aceasta intrebare.
Intr-unul din articolele citite pentru documentarea emisiunii era dat si raspunsul. Cei care lucreaza in domeniul reclamelor si al vanzarilor, precis si-ar dori sa stea de vorba la cina cu Andy Warholl. El a adus reclama in galeriile de arta si a creat branduri de succes, ale caror imagini iconice au ramas pana in zilele noastre: de la banala conserva de supa, pana la Marilin Monroe sau Elvis Presley.
Visul oricarui producator este sa isi vanda marfa. Cat mai multa marfa. Consumerismul a fost lansat in Statele Unite imediat dupa cel de al doilea razboi mondial si inca este un fenomen de masa. A ajuns si la noi, cu "brio", in ultimii ani. Reclamele nu mai au putere? Oamenii sunt bombardati cu o varietate atat de mare de produse, incat pentru a cumpara ceva, trebuie sa iei o decizie "fundamentala", pentru o sticla de lapte, o ciocolata, o bautura racoritoare, paine, paste, inghetata, frigider, aspirator, masa scaun, lampa, haine si tot ce iti mai trece prin minte.
De ce iau oamenii anumite decizii?
Ce parte a creierului este implicata in acest proces?
Ce activitati ale creierului sunt mai pregnante in luarea acestor decizii: constientul sau subconstientul?
Cum isi optimizeaza vanzatorii produsele, astfel incat sa ajunga la raspunsul pe care il doresc, adica lumea sa cumpere produsul lor.
De raspunsurile la aceste intrebari se ocupa neuromarketingul.

Invitati: Ioana Calen - consultant Buyer Brain, fondatoare Modulab
Ana Iorga - fondatoare a Laboratorului de neuromarketing Buyer Brain, autoarea primului studiu de neuromarketing din Romania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu